Met plezier aan het werk

Herken je de volgende situaties? 

  • Ik houd van mijn werk en kan het doorgaans goed vinden met de leerlingen, maar na dertig jaar vind ik het steeds moeilijker mezelf te motiveren.
  • Alles heeft prioriteit, ik loop vast.
  • Ik ‘moet’ de leerlingen meer loslaten maar dat lukt me gewoon niet.
  • Ik werk vijf jaar in het onderwijs en mijn lessen lopen wel lekker. En nu?
  • Op deze school zit ik niet meer op mijn plek, maar wat is dan wel mijn plek?
  • De ontwikkelingen waarin ik mee ‘moet’ vind ik helemaal niks.

Vastlopen in je werk of twijfelen aan de keuzes die je in je loopbaan maakte. De meeste mensen hebben dat eens of meerdere keren in hun werkzame leven.

Als er voortdurend een beroep op je wordt gedaan, is het lastig om daarbij stil te staan en even afstand te nemen van alles wat je in de loop der jaren hebt opgebouwd. Juist in die situatie is het zinvol om voor coaching te kiezen. De momenten van twijfel bieden een uitgelezen kans voor diepgaande zelfreflectie.

Wat is het aanbod?

  • Individuele coaching in een op maat samengesteld traject

Zo werkt het

Kenmerkend voor mijn coachingstrajecten:

  • Ontwikkelen van professionele zelfkennis. Je leert wat voor jou de essentie is, waarin je verder kunt ontwikkelen en wat ballast is. Mogelijke vragen die we verkennen: waar loop je tegenaan, wat hindert je, wat ervaar je als waardevol? Wat vind je moeilijk en wat gaat je makkelijk af? Wat zijn je diepgewortelde overtuigingen en hoe helpen of hinderen die jou? Wie ben jij, wat drijft jou en wat geeft jouw werk en leven zin?
  • Vormen van een realistisch beeld over wat de school van jou verwacht.
  • Maken van keuzes die bij jou passen en onderzoeken of die keuzes verenigbaar zijn met de verwachtingen van de school.
  • Realiseren van je keuzes. Als je daar hulp bij nodig hebt ondersteun ik je daarbij, bijvoorbeeld in de vorm van coaching bij het stellen van doelen, het uitstippelen van een route om je doelen te bereiken en het ontwikkelen van de vaardigheden die je daardoor nodig hebt.
© Chris Zitter - Onderwijs Ontwikkeling - contact